Träningsperiod 2

Har under denna tävlingsperiod tävlat på rullskidor för första gången på nästan ett år, vilket var väldigt roligt och speciellt att göra det på hemmaplan. Bilden är från bakloppet som gick på Frösön förra helgen. Foto: Östersunds skidlöparklubb

Då var andra träningsperiod avklarad. Förutom att man drabbades av Rosfeber mellan dessa två första träningsperioder har träningen gått bra. Inget problem med hjärtat än trots jag känner att jag ligger precis vad kroppen klara av just nu. Idrott på denna nivån handla mycket om att ligga på gränsen och gärna strax över för att flytta denna gräns som i sin tur ska göra en lite bättre. Inte lätt att få till den där ekvationen. Träningen denna period har fördelas på följande sätt: 5-23-19-20, bra med timmar det. Totalt 67 timmar + styrka blev det denna period. Kommande träningsperiod kommer inledas och avslutas med lite färre timmar och däremellan blir lite mer mängd.

Denna träningsperiod avlutades alltså denna söndag med att köra ett s.k. Crosspass d.v.s. man kör ett längre pass fördelat med olika idrotter/idrottsgrenar i lugnt tempo. Idag körde jag tillsammans med Zebastian, först klassiskt i två timmar och sen en och en halv timme löpning. Kände mig sliten som tidigare nämnt och hade låg puls vilket bruka vara en indikation på att man är just sliten. Även kvällsstyrkan senare på dagen kändes extra jobbig men det gjordes och det var vackert så.

Blir en dag till med träning innan det blir vilodag på tisdag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.