5×6 min uppför på löpband

Det blev ett pass innan och ett efter jobbet idag, började med att köra backintervaller på löpband. Upplägget var 5×6 minuter med två minuter vila emellan, alla intervaller på lutning 15 %. Först värmde jag upp i fem minuter och sen en minut innan jag drog igång, tvärtom efter sista intervallen. Jag körde på olika hastigheter idag och tyckte jag lyckades hitta ”rätt” nivå sista tre, de var styva men gick fint. Dessutom drev man på puls bra men samtidigt kontrollerat. Nedan lite övriga siffror från passet:

  1. Hastighet: 10 km/h – Snittpuls: 159 (81 %)
  2. Hastighet: 10,2 km/h – Snittpuls: 165 (86 %)
  3. Hastighet: 10,3 km/h – Snittpuls: 171 (89 %)
  4. Hastighet: 10,3 km/h – Snittpuls: 173 (90 %)
  5. Hastighet: 10,3 km/h – Snittpuls: 176 (91 %)

På eftermiddagen körde jag skejt i 1,5 timmar, 24,8 kilometer, 128 (66 %) i snittpuls och 872 höjdmeter. Det kändes segt men föret var lätt och fint, dock kändes det att jag aldrig blev klar med detta pass samt att jag blev låg på energi sista halvan. Så är det ibland. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.