Löpintervaller i terräng

Körde ett för mig ganska annorlunda upplägg med intervaller denna söndag. Var nästan ute i 1:45 timmar och över 18 kilometer vilket är länge för att vara för ett kvalitépass, speciellt med tanke på att intervalltiden var ganska lite. 

Jag började med tre kilometer lite drygt med uppvärmning, sen tre korta backintervaller. Längre vila för att sen köra 2×1 kilometer tröskel i böljande terräng med en minut vila emellan. Efter det var det dags för sju backintervaller till, allt detta körde på ÖSK- området. Det var inte lika varmt som den senaste tiden men tiden tog ut sin rätt ändå, det var även torrare än var det någonsin varit där förut av de gånger jag har sprungit. Både intressanta och ointressanta siffror från dagens intervallpass:

  • Tid:1:26 min -Distans:0,24 km -Snittpuls:155 (80%) -Höjdmeter: 20 
  • Tid:0,57 min – Distans:0,16 km -Snittpuls:156 (80%) – Höjdmeter: 18 
  • Tid:1:17 min -Distans:0,28 km -Snittpuls:164 (85%) -Höjdmeter: 30
  • Tid: 3:49 min -Distans: 1 km -Snittpuls: 158 (81%) -Höjdmeter: 16
  • Tid: 3:42 min -Distans: 1 km -Snittpuls: 163 (85%) -Höjdmeter: 13
  • Tid:2:24 min -Distans:0,54 km – Snittpuls:161 (83%) – Höjdmeter: 35
  • Tid:2:25 min -Distans:0,55 km – Snittpuls:161 (83%) – Höjdmeter: 51
  • Tid:1:48 min -Distans:0,42 km -Snittpuls:160 (83%) – Höjdmeter: 27 
  • Tid:1:51 min -Distans:0,44 km -Snittpuls:159 (82%) – Höjdmeter: 57 
  • Tid:3:14 min -Distans:0,72 km -Snittpuls:170 (88%) – Höjdmeter: 66
  • Tid:2:48 min -Distans:0,62 km -Snittpuls:170 (88%) – Höjdmeter: 51
  • Tid:1:34 min -Distans:0,32 km -Snittpuls:160 (83%) – Höjdmeter 34

Det var några stycken intervaller det. Jag har även hunnit med att styrketränar. Känner att jag behöver köra mer förbyggande för ryggen, brukar funka när jag kör mage, så körde först TRX- band och plankan 3×1,5 minuter varvs med 30 sekunders vila emellan samt 3×16 dips med lika lite vila emellan. Det var en svettig inledning, körde sedan dessa tre övningar innan denna veckas träning var över:

  • Sittande rodd i maskin, 3×8 @ 35,75 kg
  • Bicepsdrag i maskin, 3×8 @ 28 kg
  • Tricepsdrag i maskin, 3×8 @ 27,25 kg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.