Anmäld till SM, årets första rullskidintervaller, gym, säsongskort, bitter o.s.v.

Drog min lilla klunga under avslutningen i SM i Norrköping 2016, om tre veckor är det dags i igen men ”himma” i Malmö Foto: Erik Wickström


Det regnade den gången och var snorhalt att åka förövrigt. Foto: erik Wickström

Lång och fin sovmorgon så vaknade utvilad och ganska okej ben ändå efter gårdagens sextimmars tur på fjället. Körde årets första intervallpass på skejtrullskidorna som numera är Marwe 610A med 7:or som hjul, går typ som 3,5:or om man ska jämföra rull med klassiska rullskidor. Tre veckor till SM där det är skejt som gäller så det var väl minst sagt på tiden att börja träna skejt på asfalt, känner ändå ganska tillfreds med det. Tycker att jag har en bra grundform trots lite träning och mycket jobb.  Anmälde mig förövrigt till SM som går på hemmaplan i Malmö och där min klubb IF Ski Team Skåne är en av arrangörerna, kul. 

Dagens tröskelintervallpass gick helt okej på rullskidbanan, jag körde ett varv på 3:an, 1,7: an och Björnberget, vilket resulterade i 5,5 kilometer lång sträcka och 75 höjdmeter, körde detta tre gånger. Dagens tider blev följande 13:47 – 13:35 – 13:26 minuter och med följande snittpuls 156 (80 %) – 161 (83 %) – 162 (84 %), så negativa splitt där jag tror berodde på jag blev bekvämare att åka i högre fart, kändes inte alls bra i början med tekniken men den tog sig. Kroppen kändes annars bra och var inga problem att genomföra det som planerat och snittfarten blev ungefär 24 km/h vilket är en okej fart på Marwe 7:or.

Det som gjorde mig less var alla som ska envisas att gå på rullskidbanan och var riktigt nära att krocka två gånger med gångtrafikanter och då finns det fin grusbelagd väg att gå bredvid rullskidbanan. Såg förövrigt fler som gick än åkte på rullskidbanan. Har annars köpt säsongskort på rullskidbanan, så nu har man rätt att vara bitter och kan klaga. Sen att det är avgift även i år på rullskidbanan är en lång historia i sig som jag få försöka förklara en vacker dag. 

Efter golfträning denna sena söndag eftermiddag så gav jag mig till gymet för att plåga igenom två magövningar och följande sex övningar: 

  • Boxkliv 70 cm, 3×8 
  • Enbenspress i maskin, 3×8 med 197 kg
  • Hamstringscurl i maskin, 3×8 med 52,5 kg
  • Dips, 3×12 egen kroppsvikt
  • Bicepscurl i maskin, 3×8 med 28 kg
  • Rodd i maskin, 3×5 med 38,5 kg

Har fått någon jävlus träningsvärk i armarna efter mitt försök att köra 8×8 chins med start varje minuter för två dagar sedan, då jag körde slut på mig fullständigt. Tyckte i övrigt att det gick riktigt bra och börjar öka belastningen men kör fortfarande med många repetitioner. Kul med utveckling. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.