Styrketräning

Dagens ända pass har varit ett tufft styrkepass med Maria och Gustaf, vackert så. Inte lika vacker var min övre bakdel d.v.s. ryggen, skulderna, nacken som var stel men det fixade Elin Vesterskov till rätta idag. Var annars stark på den delen av kroppen, något som tyvärr inte syns eller känns på gymmet……….än. I alla fall inte om man tränar styrka med Gustaf och Maria. Vi körde helkropp. Efter lite stretchning körde vi följande:

  • Djupa knäböj 4×8  (52,5 kg + 60 kg + 65 kg + 65 kg)
  • Rodd med skivstång 3×8 (40 kg + 40 kg + 45 kg) Tog det försiktigt p.g.a. behandlingen tidigare på dagen samt fokus på rätt teknik.
  • Djupa långsamma dips 3×8 endast egna kroppsvikten p.g.a. skaderisken.
  • Bicepscurl 3×8 (8 kg – 12 kg – 12 kg) första för att få till tekniken.
  • Axelpress 4×8 30 kg, orkade endast 6 resp. 5 de sista 2 seten.
  • Hängande benlyft 3×8, hade problem med att bara att hänga vanligt så jag gjorde färre rep än de andra som körde 3×10

Avlutade att köra 500 meter Skierg när man redan var redigt trött, gick skitdåligt men som vissa andra så döljer jag inget utan jag körde på måttliga 1:42. Första 100 meterna bra, sen väggade jag vid 150 meter (hade 1:35 i snitt fram till dess) och skakade i hela kroppen till slutet var nått. Skakade ordentligt efteråt med, kände mig som en 24- åring med Parkinson på vägen hem i bilen. Hade varit skönt med automatare.

Min första tid på Skierg 500 meter för några veckor sedan.

Min första tid på Skierg 500 meter för några veckor sedan.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.