Löpbandsintervaller

Ställde löpbandet på tio procents lutning idag, först uppvärmning i fem minuter med 9,5 km/h hastighet på bandet. Sedan blev det ett tröskeldrag på tio minuter, sedan 2×5 minuter och avslutningsvis 10x ”30/30” . Fem minuter nedvarvning med samma hastighet på bandet som uppvärmningen. Mer detaljerad info:

  • 10 min @ 12,5 km/h – 160 (82 %) snittpuls
  • 5 min @ 13 km/h – 166 (86 %) snittpuls
  • 5 min @ 13,2 km/h – 170 (88 %) snittpuls
  • 10x ”30/30” @ 15-15,5 km/h – 168 (87 %) snittpuls

Glad över att jag inte fick ont i vaderna. Har ju under den senaste tiden fått ont nästan direkt, nu funkade bra hela tiden och ändå gången jag kände vaderna var ju när mjölksyran slog till. Det är meningen när man kör intervaller, så inget konstigt i sig. Intervaller är jobbigt men tyckte det var en stabil insats rakt igenom, kunde ha kört hårdare med facit i hand. Därför ökade jag något på tredje intervallen, men jag ökade också sista fem intervallerna när jag körde ”30/30” intervaller. Första fem körde jag på 15 km/h, de sista fem på 15,5 km/h. Detta blev dagens enda pass denna måndag. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.