Första gympasset på en månad

Uppvärmning, varierade övningar med 20 kg vikt.

Passade på att köra ett gympass nu på kvällen, är på konferens så hann med ett kortare gympass, det första på en månad. Har prioriterat löpning och att väga lite lättare och då inte kört styrketräning, så dagens pass var kanske inte den mest briljantaste när det kommer att lyfta/dra tungt men det gick helt okej ändå trots lång frånvaro. Jag körde detta:

  • Axelpress, 3×8 med 30 kg
  • Bänkpress, 1×10 med 50 kg, 2×5 med 60 kg
  • Utfallssteg, 3×8 per ben och med 50 kg
  • Rodd i maskin, 3×8 med 60 kg
  • Chins med raka ben, 3×5 
  • Tricepsdrag i maskin, 3×8 med 25 kg
  • Enbenspress i maskin, 3×8 per ben och med 110 kg
  • Boxkliv 70 cm, 3×10 per ben

Blev ju lite övningar så det kommer nog kännas imorgon, övermorgon och dagen efter det o.s.v. Lite missvisande med vissa övningar då kilo på maskiner inte spelar så stor roll och svårt att jämföra från maskin till maskin, från gym till gym med mera men ett bra pass blev det. 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.