Ännu en fin träningsdag

Har redovisat sex timmars träning i det vackra vädret idag, lägg då också till nästan en timmes stretchning och rörlighet. Nästan heltid med andra ord! Känner trots allt att man inte är speciellt sliten och det tror jag nog beror på dels alla lugna pass de senaste dagarna (förutom igår) och den stora glädjen att kunna leva som man vill och bara träna, vila och äta. Ätit har man verkligen gjort idag. Efter en stadig frukost med ägg, grova mackor och havregrynsgröt, så gav jag mig ut på ett cykelpass till Masesgården som ligger lite nordväst om Leksand. Skulle äta där men var ju för snabb ditt så var ”tvungen” att åka en extra runda innan dem öppnade för lunch. Hade fått lunchkuponger av min bror så det var väl en fin ide att ta cykeln ditt, sex mil enkelresa. Masesgården är skrämmande likt Hälsoresan i Sällskapsresan. Så all mat är närproducerat och vegetariskt m.m. Det var gott men vet knappt vad jag tog och åt för mat. Inte ens kaffe hade dem.

Lunch kallar man det, jag kallar det mellanmål.

Lunch kallar man det, jag kallar det mellanmål.

Masesgården

Masesgården

Det blev inte mer än 20 minuter paus innan jag for iväg igen, kanske skulle tagit lite mer paus, då jag fick problem med magen men det gick fint ändå att trampa hemåt. Testade denna dag att bara använda vatten och lite Coca Cola i ena flaskan, fick trots det inte kramp fast det var varmt. Finns knappt några mineraler i Coca Cola men väl socker, funkade idag men knappt troligt att detta används vid tävlingar. Man måste ju testa! Cykelrundan idag gick från Falun – Rexbo – Insjön – Siljansnäs – (lunch) – Leksand – Sågmyra – Falun. Riktigt fin runda med vacker natur, fortsatt är det mesta av säden fortfarande grön som regnskogen, men snart kan även Dalmasarna tröska sin säd. I Skåne är det väl färdigskördat. Nästan 1000 höjdmeter besteg man på denna tur, det blev nästan 13 mil på 4:15, vilket ger en snitthastighet just över 30 km/h. Vinden var knappt på vägen ditt men blåste upp mer sen på vägen hem, men motvinden kändes bara ibland.

Efter lite vila och mat, så blev det ett pass med Martin Holmstrand och Adam Steen. Vi körde styrka och rullskidor. Jag körde stakning både innan och efter styrkepasset på Elpex 3:or.

Dagens övningar på styrkepasset:

  • 3 x 10 armhävningar med drag uppåt med vikt
  • 3 x 10 utfallssteg med 16 vikt
  • 3 x 10 bänkdrag, (2 x 50 kg, 1 x 55 kg)
  • 3 x 5-7 bänkpress, 50 kg. Första för i år och därför lättare och lugnare
  • 3 x 12 marklyft, 40 kg

Avslutade med 5 min planka.

Efter styrkan åkte vi en sväng runt och omkring Lugnet och Högbo, jakt på höjdmeter. Nästan 300 meter på 47 minuter är inte illa det inte.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.