Alarmklockan ringer

Vaknade kl 7 i morse, då jag ställt klockan för att gå upp och träna lite löpning och styrka. Kände direkt att det inte var någon ide utan somnade om och gick upp senare utan träning på morgonen. Jag hoppades att kroppen var med mig på kvällspasset istället. Det passet blev på rullskidor klassiskt på 3:or med Adam Steen i häll regn och omkring 10 grader, sådär kul väder. Vi började rullar ut ur Falun innan vi körde 10/20 impulser, blev ställd med flera meter och pulsen kom inte upp alls. Valde ändå att hänga med i första intervallen, där vi endast körde stakning. Hängde med men pulsen ville inte upp och eftersom vi var redan långt bort från Falun så hade jag inget val mer än att hänga med tillbaks till Falun via Sundborn och Skuggarvet. Andra och tredje intervallen hängde jag bara med i rygg, bra träning att ligga på rulle. Hade delvis dålig träff i stakningen men kunde hänga med fint när vi växlade åksätt som vi gjorde de två sista intervallerna. Blev ändå 50 min intervalltid i tröskelfart eller snarare för min del idag i A2. Min senaste tid med stress och sämre kost av olika anledningar gör sig påmind helt enkelt. Har en planerad vilodag imorgon som vanligt då det är torsdag. Få se om man är på banan igen sen på fredag. En dag i taget!

Första intervallen: 15 min, 5,48 km, 82 % i snittpuls (Stakning)

Andra intervallen: 10 min, 3,58 km, 82 % i snittpuls (Stakning)

Tredje intervallen: 14 min, 4,22 km 84 % i snittpuls (Valfri åksätt)

Fjärde intervallen: 11 min, 2,46 km 85 % i snittpuls (Valfri åksätt)

Totalt 50 min intervalltid

11720710_10152831564771707_1567793851_n

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.