3 mil rullskidor + styrka

Har sovit lite dåligt denna veckan så skippade morgonens planerade rullskidpasset och sov istället. Vet inte varför det har blivit lite sömn denna veckan, har bara haft svårt att somna på kvällarna. Brukar lätt somna när jag träna så mycket som jag gör nu. Har ändå sovit mellan 6-8 timmar per natt men brukar ligga mellan 8-9 timmar, vilket ändå är för lite om man tänker mängden träning jag gör. Kombinerad med bra kost (mycket vilt/hushållskost) har jag snart lyckas vara sjukdomsfri i snart två år. Hoppas denna svit fortsätter.

Blev ändå två pass idag som jag gjorde till ett kvällskombipass. Laddade med massor med nybakade kanelbullar, lite väl många blev det då jag var alldeles för mät och fick tidigt håll under rullskidpasset. Körde på Swenor 4:or i ett blåsigt men klart väder på Österlen, temperatur mellan 10-14 grader. Lugn distansrunda med lite impulser och jag la mycket fokus på tekniken som jag tyckte fungerade sådär idag. Hade ändå ett snitt på 16,5 km/h trots de yttre förutsättningarna inte var de bästa idag. Försökte köra en sån kuperad sträcka som jag har här hemma och skrapade ihop runt 250 höjdmeter på nästan tremilsåkning.

Kom sen hem och körde överkroppsstyrka i en timme. Körde 3 set med sex bålövningar och sex arm/axlar/handleder- övningar. Körde allt i ett svep men framförallt bålövningarna tar tid då exempelvis plankan gjordes hela 15 minuter effektiv tid.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.