2,5 h skejt + cirkelträning utomhus

Söndag och veckans sista träning blev ett dubbelpass, skejt på förmiddagen och styrka på kvällen.

Jag tog mina Marwe 7:or och åkte till rullskidbanan, väl tillbaka så hade jag åkt 2,28 timmar och 46 kilometer. Snittpuls på 123 (64%) och 800 höjdmeter. Jag åkte verkligen i varierad terräng på rullskidbana, bra att öva på 2:ans växel med. Den glöms ofta bort annars. Enda orosmolnet var jubelidiot till gubbe på en elljuscykel som cyklade mot åkriktningen vid inte mindre än två tillfällen. Cykelåkning och all annan vistelse förutom rullskidor och inlines är förbjudna. Hjälpte föga att säga till. 

Efter haft golfträning så blev det cirkelpass utomhus tillsammans med Therese, svettigt och mysigt på samma gång. Vi körde tre varv och jag körde följande per gång:

Russian twist (1 min), Armhävningar (40 st), Triceps TRX (8 st), Bröst TRX (8 st), Mage TRX (1,5 min), Dips (20 st), Boxkliv och Spänsthopp. Bra och effektivt pass.

Russian Twist
Boxkliv, 60-75 cm någonstans
Spänsthopp, 80-100 cm någonstans
Therese kör bröstövning TRX- band

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.