Diverse intervaller uppför

Jag lovar, här är det sjukt brant.

Drog till Lövsta mellan jobb ett och två idag, tanken var att köra intervaller. Jag var inte direkt sugen på att bli trött men typ det värsta är väl att det är jättejobbigt. Var även seg i kroppen och solen hade tagit ganska hårt idag, eller jag inbillade mig det men det var ju inte ens 20 grader så kan inte skylla på det. Var även skitnödig, ni förstår, drog ner all typ av förväntan. 

Överlag gick det helt okej tillslut, jag är inte lika bra som jag var i maj och i början av juni men inte klappkass i alla fall. Jag körde fyra olika backintervaller, och avslutade sedan med två block 5×30/30 intervaller. Backen (Ladängen) är ju inte längre så det var lagom att köra 5×30/30, ska förvisso sägas att jag fick promenera ganska rask takt ner för att toppen inte skulle tas förrän på sista intervallen. De fyra intervallerna var enligt namn på Strava i tur och ordning:

  1. Silverling dal – Ladängen topp
  2. Gustavbergsbacken – Högersidan upp
  3. Lövstabacken 
  4. Lövsta till Ladängen

De två första var faktiskt PB, och första där var förbättrat KOM. Ska tilläggas att jag ofta stannat för tidigt när jag kört uppför där förut, inte idag kan jag lova. Tredje intervallen var jag åtta sekunder efter PB och det kändes inget vidare. Fjärde intervallen var jag en halvminut efter mitt PB, stannade för tidigt men var elva sekunder från PB. 

Såhär såg intervallerna i siffror men utom blocken:

  • 5:38 min – 1,12 km – 162 (84 %) Snittpuls – 102 höjdmeter
  • 2:50 min – 0,39 km – 164 (85 %) Snittpuls – 91 höjdmeter
  • 1:44 min – 0,36 km – 165 (86 %) Snittpuls – 48 höjdmeter
  • 4:33 min – 0,75 km – 168 (87 %) Snittpuls – 106 höjdmeter

Ingen drömkropp men fick till ett bra pass tillslut. Jag hade hög puls på uppvärmningen men lite lägre under intervallerna, det beror dels på att mjölksyran kommer tidigt och att pulsen fortsatt är låg när man springer så brant som jag gjorde idag. Maxpulsen skrämdes upp till 178 (92 %). 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.