Stakintervaller

Det dröjde till den tionde juli innan jag körde första intervallpasset stakning denna barmarkssäsong och faktum första klassiska intervallerna då jag även aktiverade benen vid två intervaller. Körde också för första gången på länge på rullskidbanan, åtminstone första gången den här månaden. Första intervallen gick två varv på 3:an och var endast stakning och såg följande ut:

  • Tid: 14:54 min – Distans: 5,84 km – Snittfart: 23,5 km/h – Snittpuls: 161 (83 %) – Maxpuls: 172 (89 %) – Höjdmeter: 72 m

Två följande intervaller gick från snöhögen upp till utegymmet , 60 höjdmeter och 1,33 kilometer lång sträcka, alltså ganska mycket uppför. Första stakning, andra helkropp.

  • Tid: 4:53 min – Snittpuls: 172 (89 %) – Maxpuls: 179 (93 %) 
  • Tid: 4:48 min – Snittpuls: 168 (87 %) – Maxpuls: 175 (90 %)

Sista två intervallerna gick från Velodromen upp till toppen av Granrisbakcen, första stakning och andra helkropp. 490 meter och 35 höjdmeter.

  • Tid: 2:00 min – Snittpuls: 168 (87 %) – Maxpuls: 179 (93 %)
  • Tid: 1:56 min – Snittpuls: 164 (85 %) – Maxpuls: 173 (89 %)

Hade faktiskt högre puls i stakningen än när jag körde helkropp, det har typ aldrig hänt förut men det beror nog på den minimala stakträningen hittills som lätt bli trötta men samtidigt åkte jag inte långsamt idag utan tiderna var överförväntan, bra pass på alla sätt tycker jag.

På kvällen var jag faktiskt ute på en knapp timmes löpning på berget där jag körde löpskolning och 6×6 chins. Efteråt körde jag sedan 15 minuter TRX, fick till bra med träning idag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.