Morgonjogg och styrka

Precis som igår så blev det en morgonjogg på 4,51 kilometer. Dock gick det sju minuter långsammare idag än igår, det berodde på misärförhållanden som det var idag. Jag travade nämligen runt vid St:Hans backar i dimman och det var väldigt blött och lerigt, vilket gjorde det svårt att ta sig framåt i backarna trots bra skor. Vacker var man efteråt som ni förstår. Fick ihop 130 fina höjdmeter. På väg till jobbet lyckades jag något förvånad bli utskälld av en tant i en taxi. Inte visste jag att det var kriminellt att cykla med cykelhjälm på en cykelväg. Man lär sig väl alltid något och det kanske bana iväg till en kriminellkarriär 2016, vem vet.

Utskälld blev man inte på vägen hem men väl blött, då jag skulle in till Actic Olympen och lyfta tunga grejer. Tungt och tungt, jag skulle lyfta saker i alla fall. Gustaf var tydligen trött och hade ont i kroppen (åldern?) och kom därför inte. Maria var där i vana trogen, trots min tyrannliknande hårda intervallpass igår. Tror ingen mer gillar mig efter det passet igår. Väl efter lite uppvärmning var vi lika planlösa som den svenska regeringen, men precis som de lyckades vi hitta några snabba ogenomtänkta förslag att köra idag. Vi kom på följande övningar:

  • Djupa knäböj, 2x 50 kg, 2×55 kg
  • Marklyft, 3×10, 80 kg
  • Smal bänkpress, 3×10, 45 kg
  • Bicepscurl, 3×10, 14+14 kg
  • Tricepsdrag i maskin, 3×10, 51 kg

Är inte stark men blir åtminstone starkare. Smal bänkpress aktiverar lite andra musklerna och med paus blir det jobbigt och därför orkar man inte lyfta så mycket. Vi avslutade med att köra 15 minuter Auklandstyrka, 55 sekunder aktivt och 5 sekunder vila. Ovanligt att jag tränar på torsdagar som annars brukar vara en vilodag för mig. Det gäller att bryta barriärrer som man så vackert bruka säga.

Så här ont gör det när man kör Auklandstyrka, bild från tidigare i veckan. Foto: Oskar Henriksson

Så här ont gör det när man kör Auklandstyrka, bild från tidigare i veckan. Foto: Oskar Henriksson

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.