Maxstyrka

Jaha, då har man kört maxstyrka ikväll tillsammans med Gustaf och Maria. Jag har egentligen aldrig kört maxstyrka förut, men de säger att det är bra för en skidåkare. Synd bara att man är svag som bara den, men då finns det i alla fall förbättringspotential. Ikväll var det marklyft, bänkpress, chins och bicepscurl som gällde. Med all uppvärmning och lyft, så blev det nästan en timmes effektiv tid. Marklyften lyckades jag ta 125 kg, vilket jag är nöjd med. Chins, maxade jag inte utan körde 4×5 istället. Bänkpress och bicepscurl var en smärre katastrof. Bänkpressen lyckades jag ta 67,5 kg (nära min egna kroppsvikt som är 70 kg) och bicepscurl (skivstång) klarade jag 30 kg. Gustaf tittade noga om övningarna gjordes rätt, han var hård men rättvist. Jag hade förstås klarat mer om jag hade ”fuskat” som många andra faktiskt gör.

Lyckades också klämma in ett morgonjogg pass, löpning 30 minuter blev det. Var galet utvilat efter all den senaste tidens vila, men efter en stund löpning kändes allt bly tungt istället. Nästan man har vilat för mycket. Kände mig fet och olyckligt när man lunkade runt idag, men så var egentligen inte fallet, då man kunde hålla 4:51 min/km tempo, trots löpning i/vid ST:Hans backar. Uppskattningsvis sprang jag ca: 75 % på grus/asfalt och 25 % på gräs, funkade ganska bra i mina Salomon Sense pro. 78 höjdmeter hann jag i alla fall ta.

Trots 125 kg har jag troligtvis inte familjerekordet. Min far lyckades som synes på bilden ta 135 kg med hjälp av en kofot och 3x45 kg frontvikter till traktorn. Vet inte om det gick regelrätt till men men. Min bror har tagit 120 kg vad jag vet, men kan ju inte ha förbättrat det på senaste tiden , då han har travat runt på Mount Everest sluttningar. Svårt att  köra marklyften där.

Trots 125 kg i marklyft idag, har jag troligtvis inte familjerekordet. Min far lyckades som synes på bilden ta 135 kg med hjälp av en kofot och 3×45 kg frontvikter till traktorn. Vet inte om det gick regelrätt till men men. Min bror har tagit 120 kg vad jag vet, men kan ju inte ha förbättrat det på senaste tiden , då han har travat runt på Mount Everest sluttningar. Svårt att köra marklyften där.

Blev en hemmagjord protinshake efter gympasset. två råa ägg, kakao, mjölk och socker. Lyckades tappa i lite väl mycket sokcer så det blev mer eller mindre en sockerbomb istället för en proteinbomb.

Blev en hemmagjord protinshake efter gympasset. två råa ägg, kakao, mjölk och socker. Lyckades tappa i lite väl mycket sokcer, så det blev mer eller mindre en sockerbomb istället för en proteinbomb.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.