Stakning och styrketräning

Åkte både rullskidor och sprang över denna bron idag, undrar lite om rullskidåkning räknas som cyklist i statistiken? (som är den lilla blåa skylten.)

Blev en långtur stakning på förmiddagen som tog oss denna fina runda som var, Frösön-Ås-Dvärsätt- Rödön- Frösön. Blev nästan en femmil som tog strax över tre timmar. På eftermiddagen blev det styrketräning. När jag sprang dit och träffade jag en gammal gymnasiekompis vid en järnvägskorsning, han var den enda som jag kände när jag flyttat upp hit för snart ett år sedan. Oklart varför bommarna var nere, de kom nämligen inget tåg strax innan bommarna gick upp. På gymmet var det jag och Danne Rickardsson som var där. När dagens styrka var genomförd kom jag knappt ut då jag var så slut i kroppen. Gick sedan hem från gymmet men mötte även landslagstjejerna Emma Wiken och Ida Ingmarsdotter, märks att det är maj månad nu när alla skidåkare börja komma igång med barmarkssäsongen.

Förutom magövningar, så tränade jag följande:

  • Chins, 3×5
  • Rygglyft, 3×10
  • Tricepsdrag, 3×8 (52,5 kg första två seten, sista 55 kg)
  • Hantelpress på rygg, 9 kg
  • Enbenpress, 4×8 vänster ben, 2×8 höger ben, 100 kg (klarade bara 6 i ena setet på vänster ben)
  • Boxkliv, 3×10 (per ben)
  • Baksidalår på box, 3×10

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.