Löpning och styrka

Tränat idag med, började med löpning. Sprang till stor del på gräs, lite små fuktigt men det gick fint. Tog några vänder upp på Klosterängshöjden och ST:Hans backar, annars flack löpning. Kroppen var tung och jag hade hög puls för att springa så sakta, men musklerna kändes bra, så det får man vara glad över. Sprang sedan in om i lägenheten och tog på mig ryggsäcken och sprang vidare till jobbet. Höll 5:30 min/km tempo och klättrade 180 höjdmeter 18,5 kilometers lugn löpning.

Efter jobbet joggade jag till Actic Olympen (Sparta), började med att köra mage (Auklandstyrka) 55 sek jobb, 5 sek vila x4 med en minut vila emellan. 25 minuter totalt. Lite som Tabata, fast jobbigare och längre typ. Resten av styrkan blev det med Maria och Gustaf. Vi körde övningarna tillsammans men jag körde lite fler rep än dem. Så här såg det ut för mig:

  • Marklyft, 4×6, 80 kg + 1×100 kg
  • Axelpress med hantlar, 4×6, 16 kg
  • Tricepsdrag (maskin), 4×6
  • Drag med raka armar (maskin), 4×4
  • Frontböj, 4×5, 60 kg
  • Vadpress, 4×6

Gick överlag bra men vissa övningar har jag svårt att förstår, är väl lite små mongo helt enkelt. Lite mer teknik, så blir det bra. Körde alltså hellre fler rep. med bättre teknik än tungt, det tar sig. Noterbart är att Gustaf tog 5×3 150 kg i marklyft, killen är kort som en dvärg och väger inte mer än 70 pannor, mäktigt. Dock få jag vänta med familjerekordet i marklyft som min bror fortfarande har på 120 kg, men mitt lyft på 100 kg kändes lätt faktiskt.

Fin vy över Lund från höjden, inte lika fint på andra hållet där E22 går

Fin vy över Lund från Klosterängshöjden.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.