10-8-6-4-2 minuters intervaller i Umeå

Kan garantera att det går att bli trött på löpband i Umeå med. Har styrelsemöte med Norrtåg i Umeå imorgon så därutav anledningen till jag befinner mig där. Upplägget var 10-8-6-4-2 minuters intervaller med två minuters vila emellan och fem minuter lugnt i början och på slutet. Lutningen på bandet ställde jag på 15 % under hela passets gång som höll på i 50 minuter totalt. Glömde pulsbandet på hotellrummet men gissa att pulsen var ganska låg idag med, kanske lite högre än de senaste intervallpassen. Blev hursomhelst väldig trött. De två första intervallerna var mer kontrollerade men därefter blev det jobbigt. Detta berodde förstås att hastigheten ökade en hel del efter varje intervall. Hastigheten nedan:

  • 10 min – 9,5 km/h
  • 8 min – 10 km/h
  • 6 min – 10,5 km/h
  • 4 min – 11 km/h
  • 2 min – 12 km/h

Sprang ett för mig nytt löpband som möjligt var lite kort men annars modernt med pekskärm som kopplades upp via Apple Watch. Nu har jag ingen sådan så det gick inte använda touchsreenen men i övrigt lättsamt band och ganska likt övriga löpband på gym. Det är bara mitt löpband hemma som visar ”dåliga” tider.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.