Julbak!

Sista dagen denna lugna träningsveckan. Blev ett kyligt rullskidpass med Rickard,blev något kortare då Rickard blev yr så vi vände tidigt för var på säkra sidan. Det gick bra och vi körde lite teknikträning som avslutning, teknik är ALLTID bra! Summering av träningsdos denna veckan är dryga 6 timmar, då har jag haft två vilodagar och ”bara” i mitt mått tränat vid ett tillfälle per dag.

Har med den lilla träningsmängden kunnat hitta på massa andra saker som jag aldrig gör, har nämligen bakat, alltså julbakat vilket ligger i tiden nu med 10 dagar till julafton. Knappast något helsosamt och något man äter speciellt regelbundet men gott är det. Använder i alla fall mörk choklad vilket har mycket antioxidanter som är bra för kroppen…….alltid något.

Chokladtryffel, enkelt, då man värmer grädde och mörk blockchoklad och låta det svalna och sen rullar man dem till små bollar och sen i mitt fall kakaopulver. Konjak eller kaffe kan man hälla i för smaken, hällde dock i lite mycket strårom, men goda och onyttiga blev dem.

Chokladtryffel, enkelt, då man värmer grädde och mörk blockchoklad och låta det svalna och sen rullar man dem till små bollar och sen i mitt fall kakaopulver. Konjak eller kaffe kan man hälla i för smaken, hällde dock i lite mycket strårom, men goda och onyttiga blev dem.

Rischoklad, ännu enklare. Smält blockchoklad blanda i rispuffar och avslutar med att toppa med hackade nötter.

Rischoklad, ännu enklare. Smält blockchoklad blanda i rispuffar och avslutar med att toppa med hackade nötter.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.