Blandade backintervaller + styrka

Idag var tanken jag skulle haft min första regelbunden pappadag, men fick bli jobb på morgonen eller snarare på natten men fick en heldag med Lova ändå, vilket fungerade kanon. Lyckades faktisk på till dubbelpass, vilket jag försöker få till tisdagar och torsdagar några veckor framöver då jag är pappaledig. Styrkan kördes på förmiddagen mitt bland all tvättning. Detta betades av:

  • 3×1,5 min plankan
  • 3×45 armhävningar
  • 3×1,5 min sidoplanka
  • 3×10 rygglyft
  • 3×45 dips

På kvällen fick jag möjlighet att springa en sväng kring ÖSK- området. Där var tanken diverse korta backintervaller. Med träning varannan dag i princip de senaste två veckorna så var musklerna pigga och också lätt att driva puls. Men det gick ganska fort med så har inte helt tappat det. Blev några PB ändå, men kan vara lite sekundärt då underlaget variera en hel del beroende på hur mycket det har regnat och hur blött det då blir, och att en del träd hade fallit ner över en del passager som man sprang igenom. Blev lite hinderlöpning. 

  • 1:38 min – 154 (80%) snittpuls
  • 0:32 min – 154 (80%) snittpuls
  • 0:52 min – 159 (82%) snittpuls
  • 1:37 min – 168 (88%) snittpuls
  • 3:13 min – 170 (89%) snittpuls
  • 3:26 min – 170 (89%) snittpuls
  • 2:34 min – 168 (88%) snittpuls
  • 2:47 min – 174 (91%) snittpuls

Många intervaller men inte så många minuter intervalltid egentligen. Maxpulsnoteringen landade på fina 185 (96%). 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.