Fredagsintervaller på löpbandet

DCIM\109GOPRO\G2070174.JPG

45 minuter svettande blev det i hemmagymmet denna fredagskväll. Intervaller på löpbandet på maxlutningen 11,7% stod på schemat. Fem minuter uppvärmning och fem minuter nedvarvning samt två minuter vila mellan intervallerna. Och intervallerna var följande:

  • 5 min tröskel @ 10,2 km/h – 152 (79%) snittpuls
  • 5x ”60/60” @ 13,5 km/h – 143 (75%) snittpuls
  • 10x ”40/20” @ 13,1 km/h – 162 (84%) snittpuls
  • 5 min tröskel @ 10,2 km/h – 162 (84%) snittpuls

Trött och seg efter en tuff jobbvecka samt lite för lite sömn med. Känslan annars var god när jag väl kom igång. Kanske kunde gått på lite hårdare på första blocket. Andra blocket körde jag första fem på 13 km/h, sen körde jag fyra på 13,2 km/h och avslutade på 13,5 km/h. Här borde jag gått på lite hårdare från början men lätt att vara efterklok. Stabilt genomförande och inte alltför tufft, vilket ibland kan vara bra när man kör intervaller.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.