Kombipass + styrka

Idag var det dags att väcka kroppen igen efter gårdagens välbehövliga vila. Körde ett kombipass på morgonen. Började med skate men jag var inte sugen på att ge mig ut i morgontrafiken på tävlingshjul, så det blev ett pass på Marwe 6:orna. Åkte i de norra delarna av Lund, d.v.s. Nöbbelöv, Vallkärra och Gunnesbo. Försökte reka lite cykelvägar men det var ganska bökigt att köra, dessutom var det dålig asfalt, även grus, skador, lösa hundar och skit på vägen.

Byte sedan pjäxor mot löparskor. Sprang till ST:Hans och jagade höjdmeter. löpningen kändes faktiskt bra idag, kunde springa på fint men hade till och från ont i ena knäet. Aldrig få man vara lycklig och smärtfri när man springer. Efter man klättrat 350 höjdmeter sprang jag hem och tog på mig ryggsäcken och sprang vidare till jobbet. Trots mestadels löpning i tuff terräng så hade jag 5:16 min/km tempo i snitt. Valde att köra fem stycken fartökningar uppför och en nerför, för att vänja mig lite till på söndag. Totalt blev det 2 timmar och 20 minuters träning innan jobbet.

Efter jobbet sprang jag till gymmet, tre kilometer uppför i 4:56 min/km tempo, och konstigt nog ingen smärta i knäet, man vet inte vad man ska tro. Väl på plats träffade jag Maria och vi körde återigen ett gemensamt pass. Trevligt med sällskap, är annars sjukt tråkigt att träna ensam i ett gym tycker jag. Dagens styrka bestod av:

  • En magövning, (raka armar i kabelmaskin) 4×8
  • Kabelpress triceps, 4×6
  • Marklyft, 4×6, (70 kg + 75 kg + 80 kg + 80 kg)
  • Axelpress med hantlar, 4×6, 15 kg
  • Frontböj, 4×6, (40 kg + 50 kg + 50 kg + 55 kg)
  • Chins, 4×6, (klara snart utan hjälp, endast lätt idag,18 kg)

Tänkte gå hem från gymmet men var så galet hungrig så jag sprang hem också

Tillslut kan jag rekommendera att förlänga fredagsläsningen med att läsa längd.se korta rapport om Lindenarullen förra söndagen.

Fin fredagsmiddag, pasta med gravad lax och avokado.

Fin fredagsmiddag, pasta med gravad lax och avokado.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.