Gym och löpbandsintervaller

Måndag och ny vecka samt träningsår för min del. Började med gym på lunchen. Löpning till och från. På gymmet så körde jag följande:

  • 3×5 @ 165 kg tricepsdrag i maskin
  • 3×5 @ 40 kg axelpress med skivstång
  • 3×5 @ 60 kg bänkpress
  • 3×5 @ 7,5 kg chins
  • 3×8 @ 50 kg utfallssteg med skivstång

Lite tyngre förutom när jag körde ben. Körde även rejäl uppvärmning med olika övningar innan jag drog igång huvuddelen av gympasset.

På kvällen så körde jag 4×6 minuter löpbandsintervaller på maxlutningen 11,7 %. Först uppvärmning i tio minuter @ 6,5 km/h, 117 (60%) snittpuls. Sedan drog kalaset igång med 4×6 minuter med två minuters vila.

  1. 10,5 km/h – 162 (84%) snittpuls
  2. 10,5 km/h – 169 (88%) snittpuls
  3. 10,4 km/h – 173 (90%) snittpuls
  4. 10,3 km/h – 176 (91%) snittpuls

Som man ser fick jag går ner i hastighet efter halvvägs. Första känslan var att jag skulle klara av det efter första intervallen, den kändes stabil. Andra var jobbig och som gjorde att jag gick ner i hastighet och också sista. Tur det, hade annars aldrig klarat det. Ingen bra känsla denna gången heller på löpbandet men det släpper väl. Avslutade med tio minuter gång @ 5 km/h, 139 (74%) snittpuls.

DCIM\105GOPRO\G1296891.JPG

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.