6×4 minuter backintervaller på löpband

Har svettas en del idag med, körde intervaller uppför på löpband på morgonen. Det var jobbigt som vanligt. Jag körde 6×4 minuter med 2-1-2-1-2-1 minuts vila emellan. Mentalt var 4:e intervallen jobbigaste, men bra genomförande annars. Siffror nedan:

  1. 16,2 km/h @ 5 % – 160 (83 %) i snittpuls
  2. 16,2 km/h @ 5 % – 168 (87 %) i snittpuls
  3. 13,5 km/h @ 10 % – 170 (88 %) i snittpuls
  4. 13,5 km/h @ 10 % – 174 (90 %) i snittpuls
  5. 10,5 km/h @ 15 % – 170 (88 %) i snittpuls
  6. 10,6 km/h @ 15 % – 168 (87 %) i snittpuls

Den sista intervallen blev avbruten då jag kom åt stoppknappen men efter lite ofrivillig vila så körde jag klart sista 1:20 minuterna med hastighet 11,5 km/h. Inga toppben idag men man få vara nöjd med genomförandet.

Hade tänkt att köra styrka på kvällen men det fina vädret gjorde att jag ville åka lite längd istället och vänta en dag med styrka. Dock så hade det blivit sämre väder när jag väl skulle ut och åka, men det blev 1,5 timmar och 20 kilometer. 243 höjdmeter och 109 (56%) i snittpuls. Under skidorna hade jag rött klister, fungerade bra runt stadion men var för varm när jag snurrade på Torråsen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.