40 min tröskel uppför på löpband

Svettigt värre!

Inledde denna träningsvecka samt träningsår med ett kortare löppass på löpbandet. Maxlutning på 11,7 % körde jag hela passet som varade i 50 minuter. Jag började direkt i ganska tuff intensitet och ökade sedan något. Körde i 40 minuter rakt av men hade korta drickpauser efter 15, 25 och 35 minuter, sportdryck från +watt i flaskorna hade jag. Detta gjorde att pulsen gick ner några slag men få nog säga att jag gick över tröskeln under de sista minuterna men snittpulsen landade på 162 (84%). Upplägget med hastigheten var följande:

  • 0-5 min @ 9,0 km/h
  • 5-10 min @ 9,1 km/h
  • 10-15 min @ 9,2 km/h
  • 15-40 min @ 9,3 km/h

Hade en förhoppning att åtminstone kunna hålla 9,5 km/h någon gång under passets gång men några trivselkilo för mycket och lite tveksam löpform så är jag just inte bättre än så här. Om min stakmaskin är rena glädjemaskinen (av tider) så är löpbandet tvärtom. Kan vara att jag är såhär dålig också. Har som målvärde kunna hålla omkring 10 km/h på maxlutningen och tröskelintensitet. Men tufft att köra länge uppför men tycker jag har kunnat köra pass som 4×15 minuter tröskel ganska smidigt men måste komma igång ordentligt med träningen igen, synnerhet löpning.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.